İsrail yandaşı McDonalds’a büyük darbe! Satışları dibe vurdu

Fast food devi McDonald’s, İsrail ordusuna bedava yiyecek dağıtması ve destek vermesinin ardından eleştirilerin odak noktası haline gelmişti. Boykot edilen markalar listesine adını yazdıran fast food devi dört yıl sonra ilk defa geçen çeyrekte satış hedeflerini kaçırdığını açıkladı.

Katil İsrail, aylardır Gazze’de bebek, çocuk, kadın ve yaşlı dinlemeden insanlık suçu işlemeye devam ediyor. İbadethanelerden hastanelere kadar her bir noktada vahşet yaşayan İsrail’in gözünü kan bürürken dünyanın dört bir yanından tepki sesleri yükselmeye devam ediyor. Sanat, siyaset, iş ve spor dünyasından da pek çok ismin tepki gösterdiği katliama destek veren bazı markalar ise boykot ediliyor.

Mcdonalds

Dünyanın en popüler fast food firmalarından McDonald’s da bu markalardan biri. BBC’nin aktardığına göre; fast food devi, İsrail’in Gazze’deki katliamları nedeniyle boykot edilen firmalardan biri olduğu için satış hedeflerini kaçırdığını açıkladı.

‘DEZENFORMASYON’ SUÇLAMASI

Daha önce dezenformasyonu suçlayarak çatışmaların olumsuz etkisi olduğunu kabul eden McDonald’s, kar oranlarındaki etkinin sebebini açıklamak zorunda kaldı.

Şirketin hisseleri, boykotun ardından yüzde 4 düşerken şirket, İsrail’in Gazze’ye açtığı savaş yüzünden 2023 yılının son çeyreğinde bazı piyasalardaki performansının anlamlı bir şekilde etkilediğini ifade etti.

PİYASANIN ALTINDA KALDI

Piyasanın çok altında kar eden şirket; Orta Doğu, Çin ve Hindistan’ın aralarında bulunduğu biriminde dördüncü çeyrekte satışların büyümesi yüzde 0,7’de kaldı. McDonald’s CEO’su Chris Kempczinski, “Savaş devam ettiği müddetçe bu piyasalarda bir iyileşmenin olmasını beklemiyoruz” ifadelerini kullandı.

Chris Kempczinski

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK VİDEO:

Emine Erdoğan’dan 6 Şubat paylaşımı! “Sadece binaları değil, kalplerimizi de yıktı”

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir